.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همه در انتظار پایان «عصرِ ضرغامی» در صداوسیما ؛
روحانی و برادران لاریجانی‌، علیه رسانه ای که باید ملی باشد
رفتار صداوسیما باعث شده است تا گلایه‌ها از این سازمان به سران قوا برسد تا آنان هم صدای نارضایتی خود را از رسانه ملی به گوش همه برسانند.
روحانی و برادران لاریجانی‌، علیه رسانه ای که باید ملی باشد

مصطفی داننده: در اصل یک صدو پنجاهم قانون اساسی آمده است« در صدا و سیمای‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏، آزادی‏ بیان‏ و نشر افکار با رعایت‏ موازین‏ اسلامی‏ و مصالح‏ کشور باید تأمین‏ گردد.» بر اساس همین اصل بسیاری از افرادی حقیقی و حقوقی اعتقاد دارند که رسانه ملی به هیچکدام یک از این شرایط عمل نمی‌کند و تبدیل به رسانه گروه خاصی شده است.

تحلیلگران اعتقاد دارند، که با توجه به جایگاه فراجناحی صداوسیما در ساختار قانون اساسی ایران، این نهاد باید به گونه‌ای رفتار کند که تمام مردم از عملکرد و رفتار آن احساس رضایت کنند و به این فکر نکنند که رسانه‌ای که باید نظرات آنها را منعکس کند تبدیل به تریبون عده‌ای یا یک جریان خاص باشد. رفتار و عملکرد صداوسیما اما در سال‌های اخیر به ویژه بعد از انتخابات سال 88، انتقادهای بسیاری را به همراه داشت و کار به جایی رسید که حتی برخی از مردم اعلام کردند که به صداوسیما اعتماد ندارند و آن را رسانه ملی نمی‌دانند و سیاسیون نیز به بهانه از بین رفتن منافع سیاسی خود، صداوسیما را یک رسانه جناحی می‌دانند.

ضعف صداوسیما در ارائه برنامه‌های جذاب برای مخاطبان خود باعث شد تا مردم به سمت ماهواره‌ها کشیده شوند تا ضعف‌های رسانه ملی را در شبکه‌های ماهواره‌ای جستجو کنند.در این میان شبکه‌های ماهواره‌ای نیز با درک ضعف‌های صداوسیما سعی کرده‌اند با ارائه برنامه‌های جذاب تر ، مخاطبان بیشتری را جلب خود کنند. ظهور شبکه‌های ایرانی در قلب اروپا به ویژه در شهر لندن نمونه بارز کم‌کاری‌های صداوسیما است. در سال‌های اخیر تنها بخش مسابقات فوتبال، توانسته است، نظر مردم را به خود جلب کند.

علاقه مندان به سیاست و اهالی سیاست اما این روزها از رفتار صداوسیما به عنوان رسانه ملی دلخور هستند و سیل انتقادهای خود را روانه دفتر رئیس این رسانه یعنی عزت الله ضرغامی می‌کنند. ضرغامی که ماه‌های پایانی دوره مسئولیت خود را سپری می‌کند تبدیل به سیبل انتقادات مسئولان کشور شده است. برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی در اتفاقی نادر ، سران قوا یعنی روحانی و لاریجانی‌ها لب به انتقاد از رسانه ملی گشودند و گفتند این رسانه، برخی اوقات حزبی رفتار می‌کند نه ملی!

حسن روحانی چه قبل از انتخابات و چه بعد از انتخابات از منتقدین صداوسیما بود او نیز همچون دو رئیس جمهور پیشین یعنی محمود احمدی نژاد و سید محمد خاتمی صدا وسیما را بلندگوی جناح مخالف خود می‌داند. روحانی در دومین نشست خبری خود با اهالی رسانه از نهادهای عمومی خواست، که فعالیت‌های سیاسی و حزبی نکنند. او با اسم آوردن از صداوسیما گفت:« برخی نهادها، نهادهای ملی هستند، نهادهای ملی نمی توانند کار حزبی انجام دهند. نهادهای ملی نمی توانند اپوزیسیون دولت باشند. نهادهای ملی کارشان تلاش و خدمت به کل ملت، کشور و جامعه است. دولت، قوه مقننه، قوه قضائیه، نیروهای مسلح، شهرداری‌ها، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، صداوسیما و... نهادهای عمومی و ملی هستند»

رئیس جمهور اعتقاد دارد که صداوسیما و نهادهای عمومی نباید تبدیل به مخالفان دولت شوند، کاری که به نظر می‌رسد توسط رئیس صداوسیما و مدیران رده بالای آن انجام می‌شود. پیش از روحانی ، حسام الدین آشنا مشاور او نیز لب به گلایه گشوده بود و ضمن بیان رفتارهای متناقض صداوسیما گفته بود:« صداوسیما خود را مدعی نظارت بر همه قوا و کشور می داند، اما خود به نظارت تن نمی دهد. کاش تکصدایی موجود در صداوسیما تکصدایی ملت بود، نه تکصدایی یک جناح و گروه سیاسی.»

رئیس سابق صداوسیما که امروز بر کرسی ریاست مجلس تکیه زده است هم از گزینشی برخورد کردن صداوسیما با خبرهای مجلس انتقاد دارد« صدا و سیما توجه کند که موضوعات مطرح شده در مجلس به صورت متوازن در اخبار و شبکه‌های مختلف انعکاس داده شود و اطلا‌ع‌رسانی کامل صورت گیرد.» سخنانی که نشان می‌دهد رئیس مجلس نهم نیز، رفتار صداوسیما با مجلس را درست نمی‌داند.

در این میان اما آیت‌الله آملی لاریجانی، صریح تر از دو رئیس قوه دیگر به انتقاد از صداوسیما پرداخت و به رئیس این نهاد گفت که مواظب باشند رسانه ملی حیاط خلوت افراد خاص نشود. رئیس دستگاه قضا انتقادهای خود را اینگونه بیان کرد:« در یک برنامه مجری و تهیه کننده دست به دست هم می دهند و قوه قضاییه را یک جانبه محاکمه می کنند که به نظر من این کار عناوین مجرمانه دارد. فردی هم می آید و در این برنامه می گوید بدون پارتی نمی توان در قوه قضاییه کاری کرد. در سال حدود 14 میلیون پرونده در دستگاه قضایی دیده می شود و برای تهیه کننده، مجری و رئیس تاسف می خوریم.»

خبر افتتاخ یک شبکه جدید در رسانه ملی با حضور افرادی خاص با پشتوانه مشخص، خود به خوبی بیانگر این معناست که صداوسیما با تمام تذکرات و انتقادها بازهم به سمتی می‌رود که وظیفه یک رسانه ملی نیست. شبکه افق، شبکه تازه‌ای است که قرار است مخالفان دولت روحانی و اعضای جبهه پایداری آن را اداره می‌کنند.

افرادی چون وحید جلیلی، نادر طالب‌زاده، احسان محمدحسنی، وحید یامین‌پور و... از جمله افرادی هستند که در تولید برنامه‌های «شبکه افق»، نقش خواهند داشت. تامین برنامه‌های این شبکه توسط موسسه فرهنگی« اوج»، که بنرهای آن علیه مذاکرات هسته‌ای بر دیوارهای تهران و کشور نقش بسته بود، نشان می‌دهد که ضرغامی در روزهای پایانی خود می‌خواهد یادگاری از خود برای دولت روحانی بر جای بگذارد.

آن چیزی که مشخص است،بسیاری از مردم از عملکرد صداوسیما راضی نیستند و این راضی نبودن تاثیری در رفتار مدیران صداوسیما نداشته است و آنان همچنان رفتاری برخلاف نظر مردم دارند، رفتاری که بیانگر مدیران یک رسانه ملی نیست و بیشتر شبیه رفتار یک مدیر مسئول یک رسانه حزبی است. شاید بسیاری منتظر هستند تا پایان عصر ضرغامی در صداوسیما فرابرسد تا این سازمان نیز مدیریت و تفکر جدیدی را تجربه کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ساده بگم 4 تير 1393
همه اين حرفا چرت ودر جهت منافع شخصي اين افراد مي باشد.
نا شناس 4 تير 1393
باسلام اقای لاریجانی بی عدالتی درقوه قضاییه بیداد میکند شماهر چقدر پرونده داشته باش بعضی ازقضات شما باسن کم امده اند قاضی شده اند درصورتیکه دست چپ وراست رانمی شناسند خوراکشان فقط شده به زندان انداختن افراد ولی این را بدان درقضاوت باید امیر المومنین راالگوقرارداد.
غضنفر نائیجی،رزاقی و گروه دوستان ......!!!!! 4 تير 1393
جانا سخن از زبان ما می گویی - نمره حاج عزت و مدیرانش مخصوصا مدیر روس تبار و آدری زبان ایشان در شبکه طبرستان استان مازندران بسیار منفی است.سیاست های غلط و خودخواهانه و حزبی و جناهی آنان، داد دلسوزان نطام و انقلاب را در آورده-غروب ایام ضعیف 10 ساله حاج عزت جون ، مدیران ناکارامد و عهد بوقش مخصوصا بهرام قربانف نزدیک است - انشاء الله
نا شناس 4 تير 1393
بابا آب در نیومد نون در میاد ،مدیران صداو سیما فکر خودشونند نه خدمت به مردم ، برای حفظ سمتشون هر کاری میکنند تظاهر ، چاپلوسی،ووو .به نظر من هم حق با سه قوه است امّا در دوره خود آقای لاریجانی هم جناحی عمل میشد.
نا شناس 4 تير 1393
شبکه طبرستان که نابوده!!!
نا شناس 4 تير 1393
لاریجانی خودت رییس صدا سیما بودی چه گلی زدی که الان انتقاد میکنی؟ دیده فرو بر به گریبان خویش..
علی 4 تير 1393
واقعا رسانه ملی عملکردبسیارضعیفی داردوهیچ سریال جذابی جهت پرکردن اوقات فراغت مردم ندارد.فقط تعدادشبکه هارا زیادمیکننددرحالیکه شبکه های قبلی دریغ ازیه سریال خوب ومردم پسندداشته باشندوپشت سرهم سریالها وفیلم های تکراری در تکرارپخش میکنندومردم را کلافه کرده اندوملت مجبورند برای پرکردن اوقات فراغت به ماهواره روی آورند.این همه شبکه 24ساعته برنامه های بی محتواپخش میکننددرحالیکه اگرهریک ازاین شبکه هافقط یه سریال 45دقیقه ای(از24ساعته اشان)پخش کنندبطورکامل اوقات فراغت مردم خصوصاجمعه پرمیگرددوبساطماهواره پرچیده میشود.ولی متاسفانه رسانه ملی اعصاب مردم را خراب کرده است.بهتره تعدادشبکه هاکاهش یابدودرآمد حاصل ازکاهش صرف خریدوساخت سریال وپخش آنهاازرسانه ملی گردد.
نا شناس 4 تير 1393
بخدا حرف دلم زدی ازدست بهرام قربانف خسته شدیم ازباند بازیش کلمه حزبی رابکار نمی برم چونکه این اقا راشمابهترمی شناسی تمام دوستان خوبمان رااز دست دادیم به امیدروزبرگشت اقای عبوری وابراهیمی ودوستا ن باوفاما
نا شناس 3 تير 1393
متاسفم که کشور ما با افکار اقایان اداره میشودشما برای مردم برای رفاهشان چه کردید.... بجای این حرفهای خاله زنکی به مردم برسید. نگذارید این حرفها و کارهای شما مردم خود به صحنه بیان بترسید ازخشم مردم شما دل ما را خون کردید پس با رهبرمان جه می کنید ...
نا شناس 4 تير 1393
شمال نیوز واقعا ساده لوح هستی. الان ملت میرن ماهواره میبینن تقصیر ضرغامیه؟ اینقدر ساده لوح و سطحی نگر هستین که فرق بین اعضای جبهه پایداری و طیف نادر طالب زاده رو نمی دونین. امثال شما ادعای بصیرت هم می کنن واقعا جای تعجبه. شما درباره جام جهانی خبر بزنید بهتره تا این تحلیل های تخیلی ارائه کنین.
احمد 4 تير 1393
کل اگر طبیب بودی سر خود دوامیکردی
يك ايراني با شرف 5 تير 1393
خوب شد داد آقاي لاريجاني هم در اومد 20 سال هست كه مردم دارن از برنامه هاي بي محتوا بي هويت و جناحي خاص حالشون بهم خورده به رئيس جمهور يك ملت يك شبكه اختصاص نميدن وقتي رسانه ملي به يك رسانه ميلي تبديل ميشه و فقط يك اقليت رانت خوار و دلواپس و بي هويت منافع شخصي و گروهي خاص حرفهاشون و عقده هاشون رو سر يك ملت با شرف و با هويت خالي كردن و ميكنن حالا يكي اومده تازه يك حرف .................................................. دادشون در اومده ملت چي كشيدن پس .
نا شناس 5 تير 1393
اگر صدا و سيما از شما تعريف كند حزبي و جناحي نيست اما اگر انتقاد كند مشكلات و نارسايي ها را بگويد كاري حزبي و جناحي كرده آخه صدا و سيما هم در دو دل مردم را براي خالي شدن و سبك شدن هم كه شده نزند ؟همه چيز مال شما ؟! و ارزاني شما ؟! حداقل مردم حرف خودشان را گله خود را در جايي بايد بيان كنند؟ ما هم قبول داريم صدا و سيما نقص هايي دارد اما انتقاد از مسئولان نقص و حزبي بودن صدا و سيما نيست .
نا شناس 5 تير 1393
با هماهنگی برادران لاریجانی اصولگرای زمین خورد و احمدی نژاد که 6سال بسیاری عالی کار کرده در دوسال پایانی زمین زدند حالا نوبت ضرغامی شد
س 5 تير 1393
حالا اينها تازه از خواب بيدار شدن مردم چي ميكشيدن از اين صدا و سيماي ميلي.نننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننه غلام.
مازندرانی 4 تير 1393
در مملکتی زندگی میکنیم که شعارشان حفظ منافع ملی است اما مدیر .... بر مسند تلویزیون استانی نشسته است که مردمانش مقتدر وشجاع هستند وهمه میدانند که مردم این سرزمین با شمشیر اعراب مسلمان نشدند ولی به عشق علی مسلمان شدند اما تلویزون به اصطلاح ملی استانی مازندران شده حیاط خلوت رانت خواران ....به جای مدیریت به دنبال ساخت وسازهای مکرر در با پول...... می باشد یک نمونه در ساری کوی ....................... وبازرسی نمی دانند ویا نمی خواهند بدانند که چه رانت خواری است این ....وتلویزیون مردم این استان شده بنگاه .................
حیات 6 تير 1393
اگه بخایم عوامل دوری مردم از نظام رو معرفی کنیم به نظرم دستگاه قضایی در راس اونه ! بعه از دستگاه قضا نیروی انتظامیه که با برخورداری از فشار دستگاه قضا ایفاء نقش میکنه .حالا یک صدا وسیما اسلامی در دنیای کفر آلود امروز تا اینجاشم گل کاشته . آقایان بجای این حرفا دستگاههای تحت مدیریت خودشون رو مناسب سازی کنند .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.